Σελίδες

Κυριακή 25 Ιουλίου 2010

ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΩΝ ΕΚΔΡΟΜΩΝ

Οι εκδρομές που πραγματοποιεί κάθε χρόνο ένα σχολείο είναι πολλές.
Για ένα δωδεκατάξιο π.χ. δημοτικό, κατά μέσο όρο έχουμε πέντε μετακινήσεις
ανά τάξη ενώ έχουμε και τρεις με τέσσερις μετακινήσεις για όλο το σχολείο
(μία εκ των οποίων είναι ημερήσια).
Για κάθε μετακίνηση το κόστος καλύπτεται από τα χρήματα που
συγκεντρώνει ο/η δάσκαλος/άλα από τα παιδιά. Αν το λεωφορείο στοιχίζει
130 ευρώ και τα παιδιά είναι 38 (πραγματικοί αριθμοί)
τότε, το ποσό που θα συνεισφέρει κάθε παιδί
προκύπτει από μία διαίρεση 130:33 (προσδοκόμενος αριθμός συμμετεχόντων παιδιών)= 3,94€. Γίνεται μία στρογγυλοποίηση προς τα πάνω και το κάθε παιδί δίνει 4 € και έτσι υπάρχει και η δυνατότητα κάποια παιδιά (2-3) που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα
να μεταφερθούν δωρεάν. Ως εδώ, όλα καλά.
Τι γίνεται όμως όταν η μετακίνηση αφορά θέατρο με τιμή εισιτηρίου 7 €, για όλο το σχολείο (έστω 180 παιδιά); Υπάρχουν δύο τρόποι υπολογισμού:

1ος ΤΡΟΠΟΣ:
Υπολογίζουμε ότι χρειάζονται 4 λεωφορεία Χ 130€ = 520 €.
Διαιρούμε και πάλι διά 160 παιδιά (κάποια δε θα' ρθουν) και βγάζουμε εισιτήριο
για κάθε παιδί 3,25€ και στρογγυλοποιώντας το γίνεται 3,5 €.
Για το θέατρο προσθέτουμε και 7€ και προκύπτει εισιτήριο 10,50 €
το οποίο όμως συχνά στρογγυλεύεται προς τα πάνω (11€).

2ος ΤΡΟΠΟΣ:
4 λεωφορεία = 520 €
170 παιδιά Χ 7€ = 1190 €
ΣΥΝΟΛΟ: 1710€. Διαιρούμε διά 160 παιδιά και προκύπτει εισιτήριο 10,6875€, δηλαδή πάλι 11 €.

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ...
Πλήρωσαν 160 παιδιά Χ 11 ευρώ και συγκεντρώθηκαν 1760 €.

Ο διευθυντής καταφέρνει τελευταία στιγμή να "στριμώξει" τα 170 παιδιά σε 3 λεωφορεία, δηλαδή πληρώνει μόνο 390€.
Το θέατρο δέχεται ένα ποσοστό παιδιών (άπορα και παιδιά δασκάλων) δωρεάν, οπότε
πληρώνεται για 150 παιδιά, ήτοι 150Χ7=1050€.
Αυτό σημαίνει ότι όλη η εκδρομή στοίχισε 1440€!!

Πού πήγαν λοιπόν τα υπόλοιπα 320€;;;
------------------------------------------------------
Αυτή η μέθοδος επικρατεί σε όλα τα σχολεία.
Αλλού λιγότερο αλλού περισσότερο υπάρχει περίσσευμα
από κάθε εκδρομή πού πραγματοποιείται και που
συνήθως (ευτυχώς) μπαίνει στο (μαύρο) ταμείο του σχολείου που
διαχειρίζεται (χωρίς έλεγχο είναι η αλήθεια) ο διευθυντής ή η διευθύντριά του.
Στο τέλος της χρονιά μπορεί να έχει συγκεντρωθεί ένα λίαν
αξιοσέβαστο ποσό (σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να φτάσει
και τις μερικές χιλιάδες ευρώ)!!!
Ο διευθυντής μου συνηθίζει να εξαργυρώνει το ποσό αυτό
προσφέροντας 1-2 λουκούλεια γεύματα στο διδακτικό προσωπικό
τού σχολείου σε παρακείμενη ταβέρνα ή σε ταβέρνες όταν
πηγαίνει το σχολείο ημερήσια εκδρομή.

Φέτος όμως περίσσεψαν ακόμα περισσότερα χρήματα και τα δύο γεύματα
δεν κάλυψαν το ποσό. Περίσσεψαν ακόμα 500€ κατά τα λεγόμενά του.
Έτσι αποφάσισε να τα διαθέσει για την αγορά κλιματιστικού μηχανήματος
που θα τοποθετηθεί στο γραφείο των δασκάλων!!!

Υ.Γ. 1: Πάλι καλά που είναι τίμιος και δεν τα τσεπώνει ο ίδιος (αυτό το αναγνωρίζω αλλά επισημαίνω το κενό στον έλεγχο).
Υ.Γ. 2: Ίσως αυτά γνωρίζουν οι γονείς και αποφάσισαν φέτος να ελέγξουν (όσο μπορούν) τις εκδρομές τού σχολείου (βλέπε ανάρτηση εδώ).
Υ.Γ. 3: Στο σχολείο (όπως στα περισσότερα) υπάρχουν τεράστιες ανάγκες σε υλικοτεχνικές υποδομές. Θα μπορούσαν τα χρήματα να διατεθούν σε βιβλία, υπολογιστές, προτζέκτορες, όργανα γυμναστικής, εγκατάσταση ασύρματου internet κλπ. (πράγματα για τα οποία παλεύω και παρακαλώ από την προηγούμενη χρονιά όπως μπορείτε να δείτε σ' αυτήν την ανάρτηση).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου