Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ

Αντιγράφω κείμενο από συνάδελφο που βρήκα σε blog.
Πόσο δίκιο έχει...

"Στο πλαίσιο της περικοπής εξόδων από παντού η κυβέρνηση σκέφτεται να προβεί σε σειρά ενεργειών μεταξύ των οποίων και οι ακόλουθες (ρεπορτάζ από το capital.gr που διάβασα στο alfavita)
α) κατάργηση σχολικών μονάδων με συγχώνευσή τους με άλλες γετονικές
β) κατάργηση γραφείων και διευθύνσεων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και συγχώνευσή τους επίσης σε λιγότερες.
γ) κατάργηση εκπαιδευτικών οργανισμών και φορέων άχρηστων αλλά και χρήσιμων
Είναι επίσης γνωστό ότι από την επόμενη σχολική χρονιά τα τμήματα των σχολείων θα είναι τριακονταμελή (30μελή).
Πρόκειται για ένα εντελώς καινούριο περιβάλλον, πρωτόγνωρο θα το έλεγα, που παραπέμπει στις εποχές που ήμαστε εμείς μαθητές, όχι βέβαια με τους 60 μαθητές ανά τμήμα αλλά οι τριάντα σήμερα είναι περίπου ισοδύναμοι με τους 60 της δικής μας εποχής.
Μπροστά σε αυτό το νέο περιβάλλον εμείς, οι εκπαιδευτικοί, τι μπορούμε να κάνουμε; Πώς θα αντι-δράσουμε; Πολλά θα μπορούσαμε να αντιτείνουμε σε αυτήν την καταιγίδα αλλαγών, που επιδεινώνει τις συνθήκες του σχολείου και του μαθήματος.
Όμως εμείς δικαιούμαστε να αντιδράσουμε, όταν διδάσκουμε σε ένα τμήμα με έναν ή δύο μαθητές (βλ. θετική κατεύθυνση σε μικρά σχολεία) και αφήνουμε το μαθητή να κάνει κενό, γιατί είμαστε απασχολημένοι ή κουρασμένοι;
Δικαιούμαστε να αντιδράσουμε, όταν δεν προετοιμαζόμαστε ποτέ στο σπίτι μας για το μάθημα;
Δικαιούμαστε να αντιδράσουμε, όταν έχουμε δεκαετίες να ανοίξουμε ένα βιβλίο στον πάρα πολύ ελεύθερο χρόνο μας;
Δικαιούμαστε να αντιδράσουμε, όταν συμπεριφερόμαστε στους μαθητές με ειρωνεία και τους αντιμετωπίζουμε σαν υπηκόους μας;
Δικαιούμαστε να αντιδράσουμε, όταν αδιαφορούμε για το «συνάδελφο» της διπλανής αίθουσας που έχει μετατρέψει την τάξη σε χώρο ανταλλαγής ανεκδότων ή σχολιασμού της τηλεοπτικής επικαιρότητας;
Όλα αυτά είναι ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ, ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΑ, ΕΛΕΕΙΝΑ.
Όλα αυτά πρέπει να τελειώσουν και θα τελειώσουν με την αξιολόγηση, την αυτοαξιολόγηση σε πρώτη φάση.
Όλοι έχουμε χρέος να καταλάβουμε και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας.
Διαφορετικά θα ψάχνουμε εναγωνίως σχολική μονάδα με κενή οργανική θέση για να βολευτούμε".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου