Πέμπτη, 26 Μαΐου 2011

Κάτι κουρασμένα παλικάρια...

Πολύ γέλιο πέφτει αυτές τις μέρες στα σχολεία καθώς κάθε πικραμένος εκπαιδευτικός καταθέτει αίτηση για να γίνει... διευθυντής!!!
Μεσόκοποι πενηντάρηδες με μηδενικό έργο στην τάξη τα τελευταία 10 τουλάχιστον χρόνια, αποφασίζουν πώς ήρθε η ώρα να σταματήσουν να ταλαιπωρούν τα άμοιρα παιδάκια και να αναλάβουν ολόκληρο σχολείο!!!
Άνθρωποι που δεν έχουν έργο,
άνθρωποι που βαριούνται τη σχολική τάξη,
βρίσκουν μία καλή λύση στο προσωπικό τους αδιέξοδο με το να γίνουν διευθυντές!

Μέχρι τώρα βέβαια για να γίνεις διευθυντής, έκανες την αίτησή σου, δήλωνες τα σχολεία που ήθελες και ΑΦΟΥ έβγαινε ο πίνακας με τα μόρια, περνούσες από συνέντευξη. Τότε το συμβούλιο έπιανε δουλειά. Μοίραζε τα σχολεία που ήταν αποφασισμένα και στη συνέχεια μετρούσε τα μόρια κάθε υποψήφιου με βάση τις επιλογές του και τον τοποθετούσε στο σχολείο που τού "επιτρεπόταν" να πάει. Η διαδικασία αυτή μπορεί να διαρκούσε και μήνες - λες και δεν είχαν άλλη δουλειά - καθώς τα "σημειώματα" από αιρετούς, ημέτερους κλπ. δίναν και παίρναν.
Φέτος οι υποψήφιοι ΔΕΝ δηλώνουν σχολεία και ΔΕΝ θα δηλώσουν ούτε πριν τη συνέντευξη. Θα ολοκληρωθεί η συνέντευξη, θα βγει ο τελικός πίνακας με τη μοριοδότηση (περιλαμβανομένης της συνέντευξης) και θα ακολουθήσουν οι δηλώσεις σχολείων (τουλάχιστον έτσι προβλέπεται).
Αυτό ανατρέπει από μόνο του πολλά δεδομένα στις διευθύνσεις των σχολείων μας (αν εφαρμοστεί και οι "πιέσεις" δεν αλλάξουν το πρόγραμμα) και θα συμβάλλει στην αναβάθμιση τού συστήματος.
Παραμένει όμως ένα σημαντικό πρόβλημα: Η υπερβολική μοριοδότηση της προϋπηρεσίας.
Π.χ. Ένας εκπαιδευτικός με 8 έτη υπηρεσίας, με μεταπτυχιακό ΚΑΙ διδακτορικό συγκεντρώνει 13 μόρια, ένα ΛΙΓΟΤΕΡΟ από έναν εκπαιδευτικό ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΣΟΝ εκτός της προϋπηρεσίας του (24 έτη υπηρεσίας και μία τετραετία διευθυντής = 14 μόρια).
Επιπλέον υποβαθμίζεται η σημασία της συνέντευξης που μοριοδοτείται ως 15 μόρια ενώ έχει προστεθεί και η "συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο" με 12 μόρια (δεν ισχύει φέτος) η οποία αναφέρεται σαφώς σε μία "ΕΚΘΕΣΗ ΙΔΕΩΝ" που καλούνται να συνθέσουν οι υποψήφιοι ως προς τα πεπραγμένα τους και τον προγραμματισμό τού εκπαιδευτικού τους έργου. Για του λόγου το ασφαλές παραθέτω και απόσπασμα-μπούσουλας που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο για τη συμπλήρωση των εν λόγω εκθέσεων:


                                                                **************************

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

- Επέλεξα το επάγγελμα- λειτούργημα του δασκάλου πιστεύοντας ότι μπορώ να φανώ χρήσιμος στη μόρφωση των παιδιών και στην κοινωνία.
-Κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας φρόντισα για τη συστηματική και ουσιαστική επιμόρφωση κι αυτομόρφωσή μου.
-Συμμετείχα σε εκπαιδευτικά επιμορφωτικά προγράμματα, πρόγραμμα εξομοίωσης, Μετεκπαίδευσης, επιμόρφωσης στις ΤΠΕ, συνέδρια, ημερίδες…(αναφέρουμε ότι από τα παραπάνω έχουμε κι αποδεικνύονται από το Βιογραφικό),
-Ως δάσκαλος της εκπαιδευτικής πράξης εργάστηκα με σοβαρότητα, υπευθυνότητα κι αγάπη καθώς και με διάθεση προσφοράς στους μαθητές, στους συναδέλφους εκπ/κούς και στην κοινωνία.
-Έδωσα μεγάλη βαρύτητα στο σχεδιασμό και προγραμματισμό του παιδαγωγικού κι εκπαιδευτικού έργου και προσπάθησα να συμβάλω αποτελεσματικά στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
-Ανέπτυξα πλήθος πρωτοβουλιών που συνέβαλαν στην ενίσχυση πνεύματος συνεργασίας κι αλληλεγγύης μεταξύ των συναδέλφων μου, αλλά και στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.
-Ως Διευθυντής ή Προϊστάμενος σχολείου (αν θήτευσα το γράφω αυτό) εργάστηκα με αίσθημα αφοσίωσης κι ευθύνης στα διδακτικά και διοικητικά μου καθήκοντα.
-Οργάνωσα τη σχολική μου μονάδα ενισχύοντας τη συλλογικότητα και τη συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων.
-Ανέλαβα πολλές πρωτοβουλίες για το άνοιγμα του Σχολείου στην κοινωνία.
-Οργάνωσα ενδοσχολικές επιμορφώσεις και υλοποίησα επιμορφωτικά σεμινάρια και διαλέξεις που αφορούσαν σε κοινωνικά ζητήματα ή τις σχέσεις που θα πρέπει να έχουν οι γονείς με τα παιδιά τους.
-Οργάνωσα πλήθος άλλων εκδηλώσεων (θεατρικές παραστάσεις, ομιλίες, εκθέσεις ζωγραφικής ή χειροτεχνίας….)
-Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μου εφαρμόσαμε καινοτόμα προγράμματα (Ολοήμερο, Περιβαλλοντικής εκπ/σης, Αγωγής Υγείας…)
-Συνεργάστηκα με όλους τους φορείς της Τοπικής κοινωνίας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την αναβάθμιση του σχολείου μας και την καλύτερη επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει.



ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΣΕ ΘΕΣΗ Δ/ΝΤΗ
(Εισαγωγικά)
Ο σχεδιασμός - προγραμματισμός του εκ/κού έργου επιτυγχάνεται με το καθορισμό των αντικειμενικών στόχων αφού πρωτίστως προσδιοριστεί και καταγραφεί η υφιστάμενη κατάσταση, επιλεγούν οι καλύτερες προτάσεις και λύσεις και εφαρμοστεί το πρόγραμμα μέσω σωστής καθοδήγησης και υποκίνησης του ανθρώπινου δυναμικού. Τέλος αξιολογούνται τα αποτελέσματα της όλης προσπάθειας κι ελέγχεται η επίτευξη των στόχων που τέθηκαν από την αρχή.
-Στοχεύει στην καλύτερη οργάνωση και ουσιαστικότερη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας τόσο σε παιδαγωγικό όσο κι διοικητικό επίπεδο.
Ο προγραμματισμός του έργου θα περιλαμβάνει κυρίως τις ακόλουθες ενέργειες:
-Την καλύτερη αξιοποίηση του έμψυχου δυναμικού που θα οδηγήσει στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου,γεγονός που αποτελεί βασική προϋπόθεση για την επιτυχία κάθε εκπ/κής προσπάθειας.
-Ενημέρωση – γνωριμία με τους συναδέλφους που υπηρετούν στο σχολείο για να είμαι σε θέση να κάνω αποτίμηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, των αντιλήψεων και των επιμορφωτικών τους αναγκών με στόχο να δημιουργηθεί από κοινού το καλύτερο κλίμα συνεργασίας, εμπιστοσύνης και κατανόησης.
-Θα συνεργαστώ με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων καθώς επίσης και με όλους τους φορείς της τοπικής κοινωνίας .
-Θα στηρίζω τις πρωτοβουλίες των συναδέλφων μου για την εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων.

(Επιλογικά)
Στόχος του προγραμματισμού και της υλοποίησης του είναι η βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης Εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές και η πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους ώστε να γίνουν ενεργά και χρήσιμα μέλη στην κοινωνία.


ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Είναι χρήσιμο:
-Να μην υπερβούμε τις 300 λέξεις
-Ο λόγος να είναι περιεκτικός
- Επιλέγουμε από τα παραπάνω ό,τι μας βολεύει και τα διατυπώνουμε με το δικό μας ξεχωριστό ύφος.
-Δεν γράφουμε «πράγματα» που δεν αναφέρονται στο βιογραφικό (π.χ. στην αυτοαξιολόγηση: κάτι που κάναμε ως Δ/ντές ενώ δεν έχουμε θητεύσει ποτέ ως Δ/ντής…!!!
-Κάποιες διατυπώσεις που αναφέρονται στην αυτοαξιολόγηση μπορούν να μπουν και στον προγραμματισμό.
-Σχεδιασμός και προγραμματισμός δεν είναι ταυτόσημες έννοιες, είναι συνώνυμες

                                                        **************************

Συμπέρασμα;  
"Ουδείς μωρότερος των ιατρών, αν δεν υπήρχαν οι δάσκαλοι"...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου