Ρεπορτάζ:esos.gr
Δεν μπορώ να αφήσω ασχολίαστες τις αποφάσεις των "δασκάλων"... (αλήθεια, όνομα δεν έχουν;)
Οι δάσκαλοι 40 Δημοτικών Σχολείων με αποφάσεις που έλαβαν δείχνουν το «κακό» κλίμα που επικρατεί στις σχολικές μονάδες , σε σχέση με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που έλαβε η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας.
Σύμφωνα με την αποδελτίωση των αποφάσεων των 40 Δημοτικών Σχολείων, οι δάσκαλοι τάχθηκαν υπέρ των παρακάτω προτάσεων:
1. Ολοήμερο Σχολείο να μην ανοίξει στις 11 Σεπτέμβρη 2010 εάν δεν πληρούνται και δεν έχουν εξασφαλιστεί στο ακέραιο οι κείμενες διατάξεις που ορίζουν την αναλογία μαθητών –εκπαιδευτικών και το σύνολο των απαραιτήτων ειδικοτήτων εκπαιδευτικών σε σχέση με τα διδακτικά αντικείμενα
2. Να μην πραγματοποιηθούν γιορτές λήξης εκτός του ωραρίου των σχολείων. Οι εκδηλώσεις αυτές να πραγματοποιηθούν στις πρωινές ώρες λειτουργίας του σχολείου και να απευθύνονται μόνο στα παιδιά. Το Δ.Σ. του συλλόγου θα βγάλει «ανοιχτή επιστολή» προς τους γονείς και τα Μ.Μ.Ε που να αιτιολογεί την απόφαση αυτή συνδέοντας την και με την επίθεση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί στα οικονομικά και εργασιακά τους δικαιώματα
Οι δύο αυτές αποφάσεις στρέφονται καθαρά εναντίον των γονέων που εργάζονται και δεν έχουν πού να αφήσουν το παιδί τους ή δεν μπορούν να παραβρεθούν σε πρωινή σχολική γιορτή. τι μάθημα δίνουμε στα παιδιά (πού περισσότερα μαθαίνουν από αυτό που βλέπουν παρά από αυτό που ακούν);
Επίσης, οι σχολικές γιορτές θα διαρκέσουν όλο το πρωινό ωράριο δηλαδή από τις 8 ως τις 2 ή θα γίνουν από τις 9 ως τις 11 και μετά οι δάσκαλοι θα πάνε για μπάνιο; Ερώτηση κάνω...
3. Κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μη δεχτεί να λειτουργήσει η σχολική μονάδα ως πιλοτικό σχολείο. Κανείς εκπαιδευτικός δεν αναλαμβάνει το ρόλο του μέντορα – αξιολογητή για τους νέους συναδέλφους μας.
Φυσικά, κανείς δάσκαλος/άλα από σας δεν είναι ικανός/ή να καθοδηγήσει ένα νέο συνάδελφο, να του μάθει νέους τρόπους διδασκαλίας, να τον βοηθήσει στις δυσκολίες ενός απαιτητικού λειτουργήματος. Άλλωστε τι να του μάθετε που διδάσκετε με τη μέθοδο του 1880 χωρίς καμμία προετοιμασία, χωρίς καμμία προσπάθεια εξέλιξης ή ενημέρωσης για τα νέα επιστημονικά δεδομένα; Ο νέος δάσκαλος θα έπρεπε να γίνει δικός σας μέντορας μήπως και καταλάβετε τι εστί η δουλειά που κάνετε...
4. Κανένας σύλλογος διδασκόντων να μη δεχτεί να οριστεί το σχολείο ως πιλοτικό για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης.
Το αυτό ισχύει και για τα απαξιωμένα δημόσια σχολεία...
5. Οι Δ/ντές των σχολικών μονάδων και οι εκπαιδευτικοί να δηλώσουν αναρμόδιοι για την εγκατάσταση του προγράμματος. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι καθηγητές πληροφορικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με έγγραφο τους προς το Δελμούζο δηλώνουν ότι αρνούνται να εγκαταστήσουν το πρόγραμμα στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας γιατί δικαιολογημένα θεωρούν ότι δεν είναι κάτι που αφορά τις αρμοδιότητες τους και τα διδακτικά τους καθήκοντα.
Έλεος!!! Μάλλον πρέπει να δηλώσουν όλοι ανίκανοι και τεμπέληδες. Να κάτσω εγώ μερικές ώρες παραπάνω να το εγκαταστήσω και μάλιστα δωρεάν! Εδώ σχολάτε μετά από δύο ή τρεις το πολύ ώρες παρουσίας στο σχολείο, δεν κάθεστε ούτε δευτερόλεπτο παραπάνω, και... αλίμονο! ποιος διανοήθηκε να σας βάλει να εγκαταστήσετε και προγράμματα!!! Τώρα θα σας ζητήσουν να χάσετε και τα διαλείμματά σας!!!
6. Κανείς εκπαιδευτικός αλλά ούτε και ο Δ/ντής του σχολείου να μην πηγαίνει στο Γραφείο ή στη Δ/νση για παραλαβή αλληλογραφίας. Από κανένα νόμο δεν προκύπτει ως αρμοδιότητα εκπαιδευτικού ή Δ/ντή η υποχρέωση να διανύει ακόμη και 70 χιλιόμετρα (πήγαινε–έλα) πληρώντας τη βενζίνη από την τσέπη του για να παραλάβει την αλληλογραφία. Το 3ο Γραφείο ως αποστολέας είναι υποχρεωμένο να στείλει την αλληλογραφία σε κάθε σχολείο ξεχωριστά (e-mail , fax ,ταχυδρομικά, courier κτλ) Οι Διευθυντές των σχολείων να αποστέλλουν τη δική τους αλληλογραφία με e-mail , fax και ταχυδρομικά.
Πόσα παίρνει επιπλέον ο διευθυντής ρε παιδιά, χωρίς να μπαίνει και σε τάξη;;; Μήπως δεν του φτάνουν τα 300 (συγνώμη 240 μετά τα νέα μέτρα) το μήνα για δύο ή τρεις μεταβάσεις το μήνα στο γραφείο;;; Μήπως να πληρώνει το υπουργείο και τη βενζίνη για να πηγαίνει από το σπίτι του στο σχολείο;;;
7. εκπαιδευτικός να μην αναμειχθεί στην διαλογή ,συσκευασία , φόρτωση ,μεταφορά και εκφόρτωση των σχολικών βιβλίων από τα κέντρα διανομής. Η όποια τους ενασχόληση με τα βιβλία της τάξης τους να γίνει αφού αυτά παραδοθούν στο σχολείο.
Η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία να μην κάνουμε τίποτα πέρα από τα τυπικά. Μήπως να βάλουμε τα παιδιά να τα κουβαλήσουν ή τους συμβασιούχους υπαλλήλους του δήμου που παίρνουν 700 ευρώ; Άλλωστε έχουμε πολλή δουλειά 1-10 Σεπτέμβρη και δεν προλαβαίνουμε...
8. Δ/ντές να περιοριστούν (αν αναγκαστούν) στη μίσθωση φορτηγού και εργατών ή στην αποστολή δημοτικού οχήματος περιορίζοντας τη συμμετοχή στην επίδοση της κατάστασης με τα απαραίτητα βιβλία στον υπεύθυνο του οχήματος . Να μη συμμετάσχουν στη διαλογή των βιβλίων.
Έλεος!!! Εδώ δεν υπάρχει σάλιο, τα σχολεία θα πληρώνουν εργάτες για μισή ώρα δουλειάς; Είστε ΓΑΪΔΟΥΡΙΑ και ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ!!! Δεν μπορώ να εκλάβω διαφορετικά αυτήν σας την απόφαση...
9.Οι Δ/ντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που θα οριστούν ως κέντρα διανομής να αρνηθούν εγγράφως την οποιαδήποτε εμπλοκή τους και υποχρέωση τους με τη διανομή των βιβλίων. Δεν μπορούν να αρνηθούν να φέρουν τα βιβλία στο σχολείο τους αλλά και κανείς δεν μπορεί να τους ορίσει αναγκαστικά ως «υπεύθυνους του κέντρου διανομής» και με ότι αυτό συνεπάγεται.
Με απλά λόγια, θα ρημάξουμε το ήδη διαλυμένο δημόσιο σχολείο. Άλλωστε δεν είναι απαραίτητα τα βιβλία σε τέτοιους καταξιωμένους, εργασιομανείς επιστήμονες, για να αποδώσουν στην τάξη. Ίσως αυτή να είναι η συμβολή τους για την εφαρμογή ενός νέου μοντέλου στην εκπαίδευση, αυτό της κειμενοκεντρικής εκπαίδευσης, όπου ο κάθε δάσκαλος θα προετοιμάζει το δικό του εκπαιδευτικό υλικό το οποίο θα ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των συγκεκριμένων παιδιών της τάξης του και με το οποίο θα ασχολείται όλη τη χρονιά. Φανταστικό!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου