Επειδή έχω κουραστεί να ακούω την δικαιολογία-καραμέλα πολλών εκπαιδευτικών, ότι τους λείπει η επιμόρφωση,
αναρωτιέμαι:
Μια από τις πλέον σημαντικές λειτουργίες που επιτελεί ο εκπαιδευτικός, δεν είναι να "μαθαίνει το μαθητή πώς να μαθαίνει";
Απαντώ μόνος, Ναι και μάλιστα είναι η κυριότερη!!!!
Και ο δάσκαλος, που έχει βασική υποχρέωση "να μάθει το μαθητή να μαθαίνει", δεν οφείλει να εφαρμόσει τις διαδικασίες επί εαυτού και να αυτοεκπαιδευτεί;
Ποιος αλήθεια και σε τι θα επιμορφώσει τον εκπαιδευτικό;
Τον εκπαιδευτικό εν ενεργεία, όχι τον μέλλοντα εκπαιδευτικό..
Υποχρέωσή του, τού εκπαιδευτικού δεν είναι να μελετάει καθημερινά; (Όχι μόνον το μάθημα, που θα παραδώσει την επομένη)
Υποχρέωσή του δεν είναι να ενημερώνεται συνεχώς και αδιάλειπτα; Επί παντός του επιστητού. Προσωπικότητες διαμορφώνει, δεν βγάζει κομμάτια παραγωγής ...
Υποχρέωσή του δεν είναι να ερευνά, να πειραματίζεται να βελτιώνεται συνεχώς;
Υποχρέωσή του δεν είναι να επικοινωνεί, να ανταλλάσσει απόψεις με τους συναδέλφους του;
Ποιος θα τον επιμορφώσει καλύτερα από τον ίδιο του τον εαυτό;
Ποιος ξέρει τα προβλήματα που αυτός αντιμετωπίζει στην τάξη και τα οποία προέρχονται τόσο από τη σύνθεση και τη δυναμική της τάξης όσο και από τον εαυτό του;
Από ποιον περιμένει να ενημερωθεί για τις εξελίξεις στην επιστήμη του; Ο ίδιος δεν είναι επιστήμων;
Μα μπορεί να τα κάνει όλα αυτά μόνος του;
Φυσικά.
Αυτό είναι ο εκπαιδευτικός.
Διαφορετικά γίνεται ένας "επαγγελματίας διαβιβαστής πληροφοριών".
Αυτό θέλει να είναι;
Μήπως και οι εκπαιδευτικοί, όπως και οι μαθητές τους, θεωρούν ότι το πιο παραγωγικό κομμάτι της εργασίας τους είναι το σχολικό διάλειμμα;
Και μην ρωτήσει κανείς
-την νέα τεχνολογία πού θα την μάθουν,
γιατί θα αντιρωτήσω
-και με την επιμόρφωση που τους έγινε, σε όσους έγινε, πόσοι μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν για τη διεξαγωγή του μαθήματος; Και αυτή η δυσκολία είναι μόνο θέμα της επιμόρφωσης;
Φυσικά, δεν θεωρώ άχρηστη την επιμόρφωση.
Ταυτόχρονα όμως δεν θεωρώ ότι αυτό είναι και το πρωτεύον, που λείπει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου